Mijn tien lievelingen van 2021. Gelezen of geluisterd maar allemaal wel binnen het hokje fictie passend. Na de eerste drie vond ik het sowieso al moeilijk om een rangorde aan te brengen, dat zou onmogelijk zijn als daar nog allerlei geschiedkundigs, wetenschappelijks en kunstzinnigs mee was gemixt. Voor een totaal overzicht van dit jaar kijk hier, hier, hier en hier
1
'Klara en de zon' Kazuo Ishiguro
2
3
4
5
6
7
8
9
10