dinsdag 1 februari 2022

In het water

@MartaBevacqua
Een paar maanden geleden heb ik naar de veelgeprezen psychologische thriller van Paula Hawkins 'Het meisje in de trein' geluisterd. En nu naar de opvolger daarvan 'In het water'. In sommige leesverslagen wordt gesteld dat de tweede minder is en tegenvalt. Het boek opent met de bewering dat je je herinnering niet kan vertrouwen, dat kan twee kanten opgaan natuurlijk, maar ik vond 'In het water' beslist niet minder, misschien zelfs wel beter. 
Volgens het recept van het meisje in de trein vertellen verschillende personen hun versie van het verhaal  (zoals ze zich dat herinneren!). Even inkomen, maar dan is het gezellig spannend, afwisselend en qua dodental doet het niet onder voor een aflevering van Midsomer Murder. 

Ik luister er gelijk een thriller achteraan 'Central Park' van Guillaume Musso. Na een uur zit ik daar al helemaal in.

Over de voorlezers. Inge Ipenburg leest het boek van Hawkins voor. Ik moet altijd weer wennen aan haar te nadrukkelijk rollende rrrrrrr. Margo Dames die Central Park leest heeft naar mijn smaak een stem die veel fijner is om uren naar te luisteren.