maandag 28 december 2020

De kunst van het kijken


Vanmorgen heb ik de OU module letterkunde afgesloten. Voor het proeftentamen had ik een mooie acht. De OU heeft het mogelijk gemaakt het officiële tentamen thuis online te doen. Heel fijn, maar aan allerlei, best begrijpelijke, vereisten kan ik niet voldoen. Misschien pak ik het later na corona nog eens op, nu weer door.

 

En dan vooral door met die onderdelen uit het cultuurwetenschappen bachelor- en masterprogramma, die mijn volle belangstelling hebben. Het gaat er mij niet om een propedeuse of bachelor bij elkaar te leren, die knikkers heb ik niet nodig meer, het spel, dat is waar het nu om draait. 
Op de pagina 'Studiepad' staat wat voor leuks ik mezelf in het vooruitzicht heb gesteld. Het komend half jaar wil ik naast een Open Universiteit module ook twee collegereeksen uit het open programma van de Universiteit van Amsterdam proberen.

Morgen mijn echte start van de OU-module 'Inleiding kunstgeschiedenis 1': De kunst van het kijken

Sandro Botticelli, Maagd met kind en zingende engelen, 1477