zaterdag 27 februari 2021

Scarclaw Fell


Wat is er echt gebeurd die avond in het moeras bij Scarclaw Fell? Uren heb ik geboeid geluisterd naar 'Six stories' van Matt Wesolowski een mengsel van hoorspel, luisterboek en podcast. Ik kwam erop door de aanbeveling van Hugo Blom in zijn rubriek 'Luisterboeken' in de Volkskrant.

[   ] opgebouwd uit getuigenissen is het vorige week verschenen ‘luisterboek’ Six Stories van Matt Wesolowski, en ik zet het tussen aanhalingstekens omdat we hier met een nieuwe variant te maken hebben. Een mix van audioboek en podcast, slim in elkaar gestoken en voorgelezen/gespeeld door een cast van veertien acteurs. Wesolowski’s boek verscheen al in 2016 en vormde het begin van een reeks van inmiddels vijf titels waarin hij – dat is thrillerschrijvers eigen – volgens beproefd recept te werk gaat. In dit eerste deel draait het om de dood van een jongen in 1997 en vervolgens om de host van een podcast, die in een serie van zes interviews in 2017 probeert te achterhalen wat er gebeurd is. Meer mag ik over een thriller natuurlijk niet zeggen en de namen van de acteurs noem ik ook niet. Veel leuker om die zelf te herkennen, dat scherpt de geest.