dinsdag 17 november 2020

De Cazalets


Inmiddels alweer het vierde deel van de Cazalets Cronicles van Elizabeth Jane Howard beluisterd. Ik kan er geen genoeg van krijgen, zoals de schrijfster, als toch alwetende vertelster, steeds vanuit het perspectief van één van de vele familieleden de tijd door laat lopen. En nergens, echt nergens verslapt het voor mij, ik ben er steeds bij en wordt meegenomen. De voorleesstem van Marjolein Algera past exact bij de sfeer.




Nou zou ik direct door kunnen naar de volgende ruim zeventien uur luisteren van het laatste deel 'Veranderingen', toch stel ik dat nog even uit. Tussendoor weer even wat anders en zoals ik opmaak uit de beschrijving is het vrolijk en licht. Vier bejaardenhuisbewoners die als hobby moorden oplossen en dat voorgelezen door Dieuwertje Blok, dat past helemaal in deze Sinterklaasweken. De moordclub (op donderdag) van Richard Osman.

Naschrift op 25 november

Niets te veel gezegd, wat een heerlijk misdaad/speurboek. Geweldige karakters, spannende plot en met humor. Ik kijk uit naar volgende delen, want dit moet een serie worden en anders zijn.