zondag 2 december 2018

Boeken op Pinterest




Mijn Pinterest Brimstone Dreams bestaat inmiddels uit zo'n 200 borden. Ik vind het heerlijk om ermee bezig te zijn, ik zie het als verzamelhobby, verzamelen van wat ik maar wil. Ik heb borden over kunst, geschiedenis, landen, culturen, dieren, inrichtingsstijlen, en een heel stel van diverse pluimage.
En ook borden die te maken hebben met lezen. Meestal ben ik die begonnen naar aanleiding van een boek. Het onderwerp boeit me dan zo dat ik er op Pinterest mee verder ga.




Zo heb ik een bord over Japan opgezet nadat ik 'De eeuw van de Kersenbloesem' van Miki Sakamato had gelezen. Een bord over de oude Russische cultuur, Natasha's Dance, eentje over King, Kaiser en Tsar, drie neven, die elkaar de Eerste Wereldoorlog inrommelden en dit is nog maar een kleine greep. Pinterest is zo een fijne aanvulling op lezen.





Bij het boek 'Goddelijke kunst' van Navid Kermani ben ik het boek gaan volgen. Na elk hoofdstuk zocht ik de illustraties erbij en plaatste ze op het Pinterestbord.




Dat wil ik nu op dezelfde manier gaan doen voor het boek waar ik net in begonnen ben 'Leven met goden. 40.000 jaar volkeren, objecten en religie' van kunsthistoricus en voormalige directeur van het British Museum Neil MacGregor.

Update 14/12/2018
Een lovende recensie in NRC van Marjoleine de Vos, 'Al wat ons overstijgt én bindt'